22 Mayıs 2011 Pazar

HAVALAR ISININCA ARILARDA OGULA BAŞLADI , OLMAYANDA BÖLGEDE GÖRÜLDÜ


BU YILDA HAVALAR BİR TÜRLÜ ISINMADI DER İKEN HAVALAR BİRDEN ISINDI ARILARDA OGULA BAŞLADI
ÇOKMU LAZIMDIN BE KARDEŞİM BİZ ARILARI BALA GÜÇLÜ CIKSIN DİYE UGRAŞIR İKEN O AŞİRETİ GENİŞLETİYOR

NE DİYELİM KABUL ETMEK ZORUNDA KALDIK , SENEYE ARIMIZ OLURSUN YA BAL YAPARSIN YADA MÜŞTERİ ÇIKAR SATARIZ
VE YENİ EVİNE KOŞAR ADIM GİRDİ ANASINI GÖRMEK ÜZERE KOVAN ÖNÜNE SİLKELEYİP ANAYI GÖRDÜM BUYUR ETTİM BİR YIL SONRA ,YA BOL BAL YAPACAK YADA MERAKLISINA KOVANI İLEN BERABER SATILACAK
BÖLGEDE OLMAYAN BU YIL GÖRÜLEN BU DEV EŞEK ARISI ARILIKTA TAM ZİYAFETE BAŞLADI BİZİM ARI ONUN YANINDA MİNNACIK KALIYOR
BU ARKADAŞ BİZİM BURALARDA YOK İDİ KOCAMAN BİR EŞEK ARISI AKRABASI SARICALAR ÇOK İDİ AMA BU DEVASA YOK İDİ ÖNCE KOVANIN ÖNÜNE KONUYOR



ARILAR SALDIRINCA HAVAYA UCUYOR SONRADA HAMLESİNİ YAPIP ARIYI ORTADAN İKİYE KESİP ARKA KISMINI GÖTÜRÜYOR KAFA VE ÖN BACAKLAR KALIYOR





KOPARDIGI PARCAYI BİR GÜZEL YİYOR BU İŞ BÖYLE GİDERSE BİZE BAYAGI ZARARI OLACAK

ARILARIN NE ÇOK DÜŞMANI VAR ARI KUŞU EŞEK ARISI KIRLANGIÇ DAHA BİR ÇOK KUŞ VE BÖCEK ÇEŞİDİ BİRDE KENDİNİ BİLMEZ CAHİL ÇİFCİ BOZUNTUSU BİLİNCSİZCE BASIYOR İLACI

ŞUDA BİR GERCEKKİ

YARADAN BU ANAYA BU YUMURLAMA GÜCÜNÜ BOŞA VERMEMİŞ BİR ÖLÜRİKEN BİN DOGUYORLAR

4 yorum:

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

osman abicim Selamunaleyküm;

bu meretler bizim oralardada çok mücadele yöntemide eşek arı kapanı,
pet şişeyi ortadan kesip kapak kısmını tersçevirip yarımın içine oturtmak ve içine ekşimiş şurup, biranında etkili olduğu söyleniyor ama ben denemedim. koyarak kapan hazırlamak içeriye giren arı bir daha çıkamıyor.
ama ben en etkili olarak bir tahta veya benzeri bir şeye fare yapışkanı sürüyorum ve üzerinede kokmuş tavuk veya dana eti koyuyorum bayağı etkili oluyor.
birde bekleyip gelenleri sinek öldürücü yelpaze ile haklamamk var ama o biraz zor :))

ALLAH kolaylıklar versin.

muhteşem turunç dedi ki...

Aliosman abi yeni sezon herkese hayırlı ve bereketli olsun. O dediğin arıdan benim oraya yollamayasın sakın olaki:) sağlıcakla kal abi.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali Osman abi,ogulun hayırlı olsun,bereketli sezon dileğiyle,saglıcakla kalın.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

arkadaşlar ilginize teşekkürler sizlerinde bal sezonunuz ayırlı olsun zafer bey arkadaşımbu arılar sarıca arı denen oarılıktakinden değil ormanda yaşayan iri kıyım olandan her hal oradaki bir arkadaşın buraya arı getirirken veya taşınan tomrukların icinde gelmiş olabilir inşallah burada barınmaz önerilerin için teşekkürler.
muhteşem bey size bu hediyeyi gönderemem senin başında zaten daha büyüğü var adam arı görmeye geliyor arıdan önce bahceyi gezip meyvayı süzmüş birde arıya zarar lı olurmu keh, keh, keh, Bolballı sezonumuz olsun
vecdi bey serin hava bize dokunuriken arı icerde boş durmamış hava ısınınca patladı gitti hayırlısı allahtan
bol ballı sezonumuz olur inşallah