29 Aralık 2007 Cumartesi

ARICILARIN DİKKATİNE NE ÜRETİYORUZ

NİHAYET...
Karadeniz-Ereğli İlçe Tarım Müdürlüğü'nde yapılan eğitim toplantısı. Yıllardır ülkemizde arıcılarımızın yanlış bilgilendirilmesinden dolayı ürettiğimiz arı ürünlerinin sağlıksız olduğunu söyleyip duruyorduk. Arılarda kullanılan antibiyotiklerin balın içerisinde çok tehlikeli olduğunu bir çok arıcımızın bilmediği gibi satıçılarında bu konuda yeterli bilgisi olmadığı kesindir. Bunun yanında arılarda kullanılan eritromicine aktif maddeli ilaçlarda bu sınıftadır. Burada ilaç aktif maddelerini yazmayada gerek görmüyorum, kısacası arıcılıkta ilaç kullanılması son derece tehlikeli. Kullanılması gerekiyorsada izin almak lazım. Varroa ilaçlarınında bir kısmı kalıntı bırakıyor, amitraz gurubu ağırlıkta.
Bizi sevindiren konu, Zonguldak İl Taım Müdürlüğü Koruma Kontrol Şube Müdürlüğünden Veteriner Hekim Volkan HIZARCI il ve ilçelerde gerekli eğitim toplantıları düzenliyerek arıcılarımızı bilgilendiriyor. Bu konuda Desteklerini esirgemeyen İl Tarım Müdürümüz sn. Yusuf AKIN'a ve tüm çalışanlarına teşekkür ediyoruz. Önümüzde ki günlerde daha sık ve geniş katılımlı eğitim çalışmaları devam edeceğinide belirteyim. Bu konuda çıkan yasalar gereği her istedikleri arıcıdan numune alarak tahliller yapılıyor. Uygun üretim yapmayanlara üç aydan altı aya kadar hapis veya ağır para cezası veriliyor. Sağlıklı ürün üretelim, kendimize ve çevremize sağlıklı ürünler sunalım.
ARICILARI BİLGİLENDİRMEK İCİN DİGER SİTELERDEN ALINTI YAPILMIŞTIR

Hiç yorum yok: