13 Ocak 2009 Salı

DAGDA BAYIRDA YATTIK BALLARI ÜRETİKTE NE OLDU

..................................balları üretitikte ne oldu
Şimdi arkadaşlarla sohpette konuşur,iken ballar elimizde kaldı bu paralara balmı satılır ugraşımızın yatırımımızın karşılıgı bu mu, bizler tüccardan fiat sordukca fiyatlar düşüyor bu kadar çok bal nereden çıktı, toptancı depolarım bal dolu stoklarım tamam, işleme hacmim kadar balı aldım, gibi sözlerle yıkılır iken bu pisikolejide arıcılıkta üretici nasıl gelecek planları yapabilir sanki bu üretim ile tüketim zincirinde birileri biryerlerden girdimi yapıyor ki bu zincir bozuluyor ve sonuçta bu aşamada üretici magdur ediliyor gibi serdenişler ve söylemler oluştu



Şimdi gecmiş yıllarda bal üretenler balları toptan satariken sıkıntı yaşamaz idi çünkü birileri bu işi toplanıp organize edemiyor idi her tüccar serbest alım yapıyor pazarlık usülü karşılıklı anlaşıyor helallaşıp mutlu oluyor, üretici memnun tüketende makül fiyata bal yiyordu, sonra devletimiz bu konuya sahip çıkmak aşamasında bazı kanunlar çıkarıldı bu son kanunlar tüketiciyi koruma aşamasında balın pazar öncesi dolum esnasında hijyen takibi korumacılık kapsamında sıkı uygulamalar maddi yatırımlar gerektirdi bu aşamada bal ticareti ikiye bölündü ab normunu uygulayanlar ve merdiven altı dedigimiz sistemler oluştu, şimdi birileri biz maddi yatırım yapıp belgeler aldık balın pazar kralıyız,a soyunur iken merdiven altıda vurguncu zihniyeti ile ballarınızı onlar fiyat biçiyor biz bu paraya (verilen rakkamların bile altında bedel le) ballarınızı sizi iyilik olsun diye almaya ugraşıyor.? Ne yazıkki bu işin kahrını çeken dagda bayırda ovada evinden yuvasından uzakta yılan cıyan böçekler içinde çadırlarda yatıp bal üretecegiz diye mücadele veren üreticiyi ciddiye alan sahip çıkan yok ürettiğin balı birilerinin vicdanına bırakılan rakkamlarla satmaya mecbur bırakılıyor...... işinize gelirse hesabı


Bizde bundan sonra karar verecegiz bu balları toptan fiyatına parekentiye sunacagız işletme belgesi alıp, tesciili dolum tesisinde balları doldurup ,gurup veya birlik adına isim hakkı alıp pazarlar da meydanlarda sergilerde fuarlarda panayırlarda balları halkımıza satacagız ve bunun adınıda
.................... ÜRETİCİDEN TÜKETİCİYE KARDEŞCE HİZMET ...........................koyacagız

9 yorum:

Kozlulu Kadıoğlu dedi ki...

Bildiğiniz gibi sizlere göre acemiyim; Bal üretimimi 150-200 kg, fakat nasip olursa emekliliğimde bu miktarı artırmayı hedefliyorum ve tabiiki günümüzde her üretime niyetleninenin aklına gelen soru benimdemde aklıma geliyor Pazarlama?
Sizin anlattıklarınıza göre pazarlama hiçde kolay değil, yalnız aklıma takılan Birlikler var ve bu birlik başkanları protokollerde boy boy resim çektiriyorlar demeçler veriyorlar, bu kadar performansı olan saygın kişiler birliğine üye olan üreticinin balnını pazar bulurlar diye düşünüyorum zira birlik deyince aklıma biri ne ise onuda odur, yani birimiz hepimiz içindir anlamı geliyor yoksa hepimiz birimiz için mi demeliydim.Ben henüz birlik üyesi olmadığım için bu konularda pek bilgim yok yanılıyorsam mazur görün. saygılar.

mahmudiyearicilik dedi ki...

çOK GÜZEL BİR KONUYA DEĞİNMİŞSİNİZ HER ZAMAN Kİ GİBİ;
GEÇTİĞİMİZ İLKBAHARDA ÇOK BAL ÜRETMEK İÇİN BİLGİM DAHİLİNDE ELİMDEN GELENİ YAPTIM.
BEN BU ÇALIŞMALARI YAPARKEN DE 40-50 YILLIK ARICI BİR AĞABEYİM AYNEN ŞÖYLE DİYORDU "BUNYAMİN NE YAPACAKSIN BU KADAR BALI" BEN İSE HELE BAL OLSUN BİR ÇARESİNE BAKARIZ DİYE CEVAP VERİYORDUM. MEĞER ÇOK DOĞRU SÖYLÜYORMUŞ BALI PAZARLAMAK ÜRETMEKTEN DAHA ZORMUŞ. BEDAVA VERECEKSEN ALICI ÇOOOOK.
ÖNÜMÜZDEKİ SENE ÇOK BAL İÇİN ÇALIŞMAYACAĞIM BUNU BURADAN RAHATLIKLA SÖYLEYEBİLİRİM.

SAYGILAR

Orhan ÖNDER dedi ki...

Ali Osman Abi projenizde başarılar dilerim.İnşallah tüketiciye kısa yoldan ulaşırsınız karşılıklı kazan kazan olur.Hem üreticinin malı değelenmiş olur,hem de tüketici şu ankinden daha ucuza bal yer ,bal yeme kültürü gelişir ve de toplum sağlığına katkı , dolaylı olarak devlet bütçesine arıcılar olarak katkımız artacaktır.
Selamalar ,başarılar..

yalovalı arıcı dedi ki...

eline koluna sağlık meslektaşım.çok güzel ifade etmişsin bir çok arıcının ortak sorununu.
kadıoğlu abimiz birlikler var demiş ne işe yarıyor demiş.başka birlikleri bilmem ama bizim birlik sadece sene sonunda aidat toplamasını iyi bilirler ne işe yaradığını bende hala anlamadım.bi faydası olur ümidi ile bir birliğe üye olacaksan olmayasın.ben şahsen bağlı olduğum birlikten çıkıyorum

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

sayın arıcı dostlarım öncelikle ilginize teşekkür ederim bu konu en önemli bir konu ama türkiyede bir tekelleşme olmuş bu tekel ben bu işin hakimiyim deyip devletimizde dışardan bal gelmesine engel konuları birilerinin vicdanına bırakmış sonuç birlik başkanlarıda bir yerlerde toplanıp bu tekelin imayesine girmiş ben sizi bilmem ama satacagım bal kadar üretip arı sayımı azaltacagım nasılsa dışardan bal gelirmiş satsınlar arı sadece bal demekse devlette bu tekele arka çıksın diger tarımda döllenmeyide hormonla yapılsın sağlıkta kaybedilsin millet kazanacagına bireyler kazansın
hepinize kolaygelsin

Hüseyin ALTIN dedi ki...

Selamünaleyküm
Aman haaaaa
Pireye kızıp
Yorganı yakmayalım
bu işin vardır bir çözümü

Allah'a emanet olun
Kalın sağlıcakla

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
ali osman abi
bu konuyu açacaktım vargeçtim
çünkü kimseyle kötü olma istemeyiz
söylenecek çök şey var ama
sonra ortalık karışıyor
bu arıcıların en önemli sorunu olan pazarlama konusu en kısa zamanda çözülmeli
kime sorsak bal elimde kaldı diyor
allah sonumuzu hayırlı etsin

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...
Arıcıların bu halini gördükten sonra yol yakınken dönsem mi diyorum.Ne de olsa 2-3 kovan eve ve komşuya fazlasıyla yeter.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Sayın arıcı dostlarım arıcılık yapmakla biz insanlağa bir cok yönden faydalı oluyoruz ama ürettiğin ürün bir yerde değerini bulmuyorsa satabileceğinden fazla bakmak kişinin sermayeden yemesi gibi o sebeble çözüm bulununcaya kadar bu işe kota koymak en akıllıca iş olacak buradaki söylemim çok arı bakıpta toptan satış yapan doslara yoksa az arı ile ugraşıp ürettigin ürünü degerine pazar bulan arkadaşların içleri rahat olsunlar tenekesi 140 tlye balmı satılır bence bu işte bir yanlış var düzeltilmesi gerekir ilginize çok teşekkür eder arılarınızın saglıklı olmasını dilerim