16 Aralık 2008 Salı

ARILARIM VE TAVSİYELERİM




ARILARIM VE UYGULAMALARIM


Arıcılık yapıyoruz arılarla içli dışlı oluyoruz bir sevda gibi onlardan uzak durup kacanların tersine onları bagrımıza basıyoruz bir parca bal icinmi, yoksa hayvan sevgisi hobimizi tatmi,n etmek icinmi, bir kaç kovanın o nazlı ,o çoşku ,o bitip tükenmez bir hırs ile çalışmalarımı bizi onlara yakın olmamızımı saglıyor ne dersiniz

Ben dedemin arıları ile bu işe başladım ve babamın sayesinde tenik olarak para kazanmak üzere bu sevdaya tutuldum şimdi bu arıcılıgı bir nepzede olsa yapmaya gayret gösterirken edindigim bilgilerin her gecen gün artarak gelişme göstermesi insanın ben bilirim kelimesini kullanır iken çok dikkatlı olması gerektiğinide ögrendim .Arımı arı al koy kovana bak yıl icinde bal zamanı balları süz, yap ilacı koy kekini, besisini sar sarmala ben arıcıyım demekle olmuyor .O arıyı bakar iken okumak gerek, bal yapan ile yapmayanı hayırt etmek gerek boşa bir yıl arı bakarım bal alamam dememek icin önce arılarımızı kendimiz ıslah etmeliyiz arılarımızda bizimle bir olmalı nasılmı hepimizin arılıgında bir çok arı kovanları var bunların bir kısmı katlarca bal üretirken bir kısmı sadece kendine bal üretir bizim amacımız bu işten para kazanmak ise ben arılıgımdaki arıları kalite sırasına göre kayıt ettim ve bal veren arılarımdan yumurta transferi ile ana ürettim gecen yıl bu analardan arılıgımdaki yaramaz verimsiz saldırgan arılarımın analarını alarak bu anaları verdim ve gercekten bu kovanlar aynı özündeki verimi verdi bu yılda kısmetse kalanları bu sistemle değiştirip arılıgımdaki arıları benim arılarım diyebileceğim ve dışardan kesinlikle ana arı ,ogul, sepet ve başka arıda sokmayacagım ben arılıgımı böyle ıslah etmeye karar verip bu iştende para kazanacağıma inanıyorum. sizlerede tavsiyem arılıgınızdaki arıları takip edin verimli olanları kalite oranınna göre belirleyin bunlardan ana üretin bu uygulamayı bir kac yıl devam ederseniz arılarınızı kendiniz ıslah etmiş olursunuz bir sürü verimsiz kovanınız olacagınıza kaliteli bal veren kovan kovan arılarınız olur.

Bir işi yapar iken bu işten para kazanan ustalar ile calışın onların uygulamalarını ögrenip uygulayın. Yada saldım bayıra allah kayıra ben arıcıyım havalarındaki cahilce uygulamalar ile bu işten para kazanmak maksadı ile ugraşanlarında uygulamalarına ilaçlamalarına mücadelerine varova üreterek , hastalık yayarak , bal fiyatı kırarak engel teşkil etmeyin.

5 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

Ali osman abi,dediklerinize aynen katılıyorum.
Arıcılar için önemli hatırlatmalarda bulunuyorsunuz ve geçmiş ile geleceğin nasıl farklı olabileceğini sizin gibi tecrübeli birilerin duymak gerçekten anlamlı

İlhami Uyar dedi ki...

Ali Osman bey,çok iyi gözlemci,takipci,devamlılık göstermezseniz zaten başarılı olmak mümkün değil,her uygulamayı ,arıların verim ,saldırganlık,oğul ve diğer önemli bilgileri kovan takip çizelgesiyle takip edip eniyi verimi nasıl alabilirim düşüncesiyle yola çıkarsak,herişte olduğu gibi arıcılıktada randımam alabilir,koloni kayıplarını ve hastalıkları önleyebiliriz.Bu işlerimizi yaparken etrafımızdaki insanlarıda düşünerek davranmak zorundayız.İşin özeti çok iyi bir gözlemci,çevreye ve insanlara saygılı olmaktan geçiyor sanırım.Başarı dileklerimle.

Çerkez dedi ki...

Slm
öncelikle tüm çalışmalarınızda başarılar diliyorum
damızlık secimindeki kriterlerinizide öğrenebilirmiyiz

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Ugurbey ilhami bey ilginize teşekkür ben bu işi yaşadıgım pınarhisarda her kez yapsın ve sektör haline gelsin diye ugraşıyorum ve bilgi paylaşımında sohpetlerde sizlerin bloklarınızda yorumlanıyor faydalanılıyor dayanışmaya devammm
sayın teknisyen arkadaşım ben bu işten para kazanmak üzere ugraşıyorum aradıgım kırıter arının çok bal yapması sakin olması kış ortamında problem yaratmaması erken gelişme göstermesi ırk önemli degil benim bal topladıgım bölgenin bence en çok bal veren her hangi bir kovanın secilmesi tüm arılıgımdaki arılarında bu kovandan ana üretilerek benim arılarım dediğim ıslah çalışması ile çalışkan bir askerler toplulugu kovanlar
oluşturuyorum deneyin başarı sizlerin olacaktır kolaygelsin blogunu yeni gördüm sayende arkadaşlarla polen konusunu tartıştık sende paylaşımcı oldu

Kozlulu Kadıoğlu dedi ki...

Selamlar Ali Osman bey;
Size hak vermemek mümkündeğil,
Benim bölgemde kime sorsanız arıcıdır fakat çoğunluğu arı işi şans işi der, bu konuda siz ne düşünüyorsunuz.Arıcılıkda şans faktörü varmıdır?
http://kozlusaka.blogspot.com/